CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Daisypath Anniversary tickers
Daisypath Anniversary tickers
Lilypie Kids Birthday tickers
Lilypie Kids Birthday tickers
/>Lilypie Second Birthday tickers

Friday, June 20, 2008

PESANAN LUQMAN AL-HAKIM

Ingat lagi dulu mama selalu juga bgtau tentang pesanan luqman kalau tak silap dulu ada lekat dalam bilik masa budak2 dulu...ada ke ingat akn pesanan tu????
jadi di sebab kan selalu menjadi manusia yang lalai dan luapa..yang perlu selalu di ingat dan di cakap lagi dan lagi...maka ari nie nak syer ngan semua...Semoga saya tak akan lupa dan dapat ingat kan anak-anak saya pulak...

Pesanan Luqman pada anak-anaknya.

"sepanjang hidupku,aku hanya memilih lapan kalimah dari pusaka nabi yang lalu,iaitu sabda mereka.."

  • Apabila engkau sedang solat kepada Allah SWT, MAka jagalah baik-baik fikiranmu.
  • Apabila engkau berada di rumah orang lain, Maka jagalah pandanganmu.
  • Apabila engkau di tengah-tengah majlis,Maka jagalah lidah mu.
  • Apabila engkau hadir dalam jamuan makan, Maka jagalah perangaimu.
  • Ingat pada Allah SWT.
  • Ingat akan mati.
  • Lupakan budi baikmu kepada orang lain.
  • Lupakan semua kesalahan orang lain kepadamu.
Aminn...Semoga saya dan anak2 saya dapat ingat akan pesanan luqman ini untuk di jaga di dalam kehidupan seharian...

No comments: