CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Daisypath Anniversary tickers
Daisypath Anniversary tickers
Lilypie Kids Birthday tickers
Lilypie Kids Birthday tickers
/>Lilypie Second Birthday tickers

Wednesday, December 10, 2008

Dah Update!!!!

Salam semua..

Ari nie baru sempat nak tgk blog dan post sikit,..nie pun sebab budak2 tak ada..maisarah kuar main kat luar..suhail ikut abg chop kuar..lega..saya sebenarnya sekarang berada di perlis..rasanya dah 2 minggu lebih,sebab suami tak ada kuar jemaah 40h di besut terengganu..saya tak ingat dah brape hari dia g..tapi yang saya tahu 27hb nie,pg dia sampai sini...dan kalau tak ada apa2 insyaAllah pada 28 hb saya akan balik ke perak..kelas tuisyen pun akan start pada 3hb jan nie...dan akan kembali sibuk....

Bila baca blog my sister,memang tabik la..dia bukan saja ada masa yang dia curi untuk tulis blog,malah penulisannya panjang2 belaka...sempatnya dia..atau mungkin sebenarnya dia dah abis dah fasa dengan anak kecik...jadi masa agak ada kekosongan lagi..
saya masih lagi dalam fasa bersama anak2 kecil....dan apabila saya kira2..apabila saya berumur 33thn anak saya yang sulung akan berumur 15thn..adakah saya masih muda atau dah rasa tua...macam mana agaknya time tu..

start tahun depan saya dah mula sibuk hantar dan ambil anak di sekolah..start tahun hadapan juga...tak boleh lagi sesuka hati nak balik kg..kena tunggu cuti sek.start tahun hadapan maisarah dah di daftar ke tadika kanak2 perkim..apa yang saya lihat sistem pembelajaran di situ lebih bagus dari tabika kemas atau tadika swasta yg ada di kawasan saya..area umah saya yang paling dekat sitiawan dan kebanyakkan tadika cina..bila saya hantar tadika kemas sepanjang setahun tahun lepas (atas permintaan mentua saya) tiada apa yang anak saya dapat,melainkan lagu2 kemas,apa yang saya ajar dia je dia dapat..dia pegi dari kul 8-11pg,bayaran rm15...tadika perkim juga sama time pergi dan balik,bayaran rm25..tapi saya dah pegi duduk dan tgk cara guru dan sistem yang di gunakan..sama macam mana sistem dan juga cara yang di gumakan mama saya semasa mengusahakan tadika dulu..guru2 memang very good sangat..
antara subjek yang ada dan di tekankan
-bahasa melayu
-bahasa inggeris
-matematik
-bahsa arab
-pendidikkan islam
-akhlak
-quran
-bahasa cina(seminggu 2 kali)..

Dan apabila saya hantar maisarah ke situ insyaAllah dia akan mempunyai kawan bila ke convent..semua kanak2 perempuan di situ kebanyakkan akan ke convent..

untuk suhail pulak saya masih mencari pengasuh yang baru...kalau boleh untuk weekend saja pun tak apa..untuk hari yang saya ada kelas sahaja...saya cuma mengajar pada hari sabtu dan ahad je...kelas mula dari kul 8pg sampai 4 ptg..bermula bulan 4 saya perlukan pengasuh untuk 2 org pulak,suhail dan baby...pengasuh lama suhail dia dah jadi tukang masak di madrasah di lekir,jadi dah tak boleh nak jaga suhail..dia nak..tapi saya tak nak lah...environment untuk suhail dan baby dah tak best..sebab pg dan tgh hari dia memasak..jd bila nak tgk anak saya..jd kena cari pengasuh baru...

Persediaan untuk sambut baby baru pulak..apa pun belum buat..rasanya mula januari nie akan start nak beli brg...baju2 yg lama kebanyakkan dah bg org ada la lg sikit..jd banyak juga keperluan lagi..mudah2an Allah SWT mudahkan segalanya..Amin..

nie ada sikit gambar yg raya ari tu..tapi gambar suhail..bila di tgk2..ada tak ada baju....dia asyik tak diam je..





suhail atas motor uncle ijul dia..


suhail dan maisarah





3 comments:

Muhamad Elyas Harun said...

Hensem sungguh encik suhail tu!

Tak sabaq nak balik perlis makan nasi dengan ulam raja!

Sofinee Harun said...

Baru nak update!. Emm.. sebenarnya masa anak 2 kecil lagi senang kot. Kurang pening2..Bila dah besar pening bertambah. Kerja may pun bertambah, tapin Insya Allah kalau dah train awal2..ok..

Cuba tengok Dr tanya Byron reward style atau Super nanny punya video. May be dapat bagi idea untuk apaih.

TAke care.!

safiyah harun said...

tq kak opin,nak try tgk lepas nie..itulah yang dikatakan,kecik lain,besar pulak lain...